Robinson Europe – Jak sprzedaż wzrosła o 40%?

 

Jesteśmy spółką notowaną na rynku NewConnect na GPW w Warszawie.

Mamy tradycję, tysiące klientów, rozpoznawalną markę.

W trzecim kwartale 2013 r rozpoczęliśmy działania z Progress Institute, bo niby było dobrze, a jednak firma przeżywała stagnację. Podejmowane działania nie powodowały oczekiwanego wzrostu sprzedaży i zysku.

 

W procesie zmian największą rolę odegrało wzmocnienie komunikacji wewnętrznej na najwyższych szczeblach. Głównym działaniem był kurs komunikacji menedżerskiej dla obu prezesów spółki, i coaching wdrożeniowy dla najwyższego i średniego szczebla managementu.

 

Dzięki umiejętnościom wyniesionym z kursu komunikacji nauczyliśmy się tak komunikować nasze cele i plany, że zespół z nową energią zaczął szukać rozwiązań dla męczących firmę problemów, i w dodatku sam wdrażać zaakceptowane usprawnienia.

 

Rezultaty:

Pierwszy kwartał 2015 zaowocował wzrostem sprzedaży o 42 % w wysokomarżowym segmencie. Marzec 2015 był najlepszym pod względem sprzedaży miesiącem w historii firmy. Rok 2015 był rekordowy w historii firmy pod względem sprzedaży.

 

Paweł Busz

Członek zarządu Robinson Europe S.A.

„Choć brzmi to zaskakująco odkryliśmy na nowo, co robimy.

Z innej perspektywy zobaczyliśmy naszą firmę. Stwierdziliśmy, co ją blokuje,

i przede jakie ma realne możliwości, które teraz realizujemy. Poznaliśmy narzędzia

optymalizujące i podjęliśmy odważne ruchy w relacjach z naszymi pracownikami

i klientami. Już się opłaciło, a dopiero jesteśmy na początku drogi do jeszcze

większego sukcesu.”

Janusz Starko

Członek zarządu Robinson Europe S.A

„Proces zmiany był dla nas wyzwaniem. Nie spodziewałem się ile „kamieni” poruszymy,

by osiągnąć określony na wstępie rezultat biznesowy, oraz jak korzystnie

wpłynie to na całą firmę. Partnerski kontakt z konsultantami powodował,

że staliśmy się współtwórcami tych zmian – było to dla nas ważne. Efekty finansowe,

wiedza i stale rosnące uporządkowanie dały nam silne podstawy dla osiągania kolejnych

ambitnych celów biznesowych. Praca z zespołem Progress Institute

to inwestycja w realny rozwój biznesu.”